Kvinnliga äventyrare på Ängsö

Ett naturreservatet, en skog, vatten och 150 äventyrliga kvinnor. Det är en bra start på en energigivande lördag. 
I lördags samlade Morakniv och Vandringsbloggen under initiativet Kvinnliga Äventyrare ett härligt gäng tjejer på Ängsö, ett naturskönt naturreservatet strax utanför Västerås. På programmet stod workshop i äventyrligt skrivande, fotokurs, bushcraft, navigering, packa-ryggsäcken-light, hikefulness och mycket mer. 

Elden brann hela dagen. Den värmde och erbjöd möjlighet till grillning av både mat och marshmallows. Morakniv hade även med sig dalahästar och slöjdknivar som skönt tidsfördriv vid elden. 

Jag är en av Kvinnliga Äventyrares ambassadörer och under dagen träffade jag flera av de andra tjejerna. Det var fantastiskt roligt att träffa de vars bloggar och instakonton jag inspireras av i riktiga livet! 

Jag hoppas att detta var starten på en tradition och en vana. Att kvinnor tar mer plats i äventyrsvärlden och att vi syns och hörs mer. Och mest av allt hoppas jag att få träffa alla härligt inspirerande ambassadörer och tillika nya vänner snart igen ❤️. 

Lämna en kommentar